Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Publicznym Nr 4 w Goleniowie
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana jest w godz. 7;30–12;30.
6;30–7;30 – schodzenie się dzieci
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące grupę.
7;30–8;10 – ćwiczenia ogólnorozwojowe Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe lub zestawy ćwiczeń porannych.
8;10–8;20– przygotowanie do śniadania
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne.
8;30–8;50 – śniadanie
8;50- 9;00 – zabiegi higieniczne i przygotowanie do zajęć
9;00–10;00 – zajęcia dydaktyczne
Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w przedszkolu programu wychowania przedszkolnego.
10;00- 10;15- przygotowanie do drugiego śniadania
Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne
10;15- 10;35 - II śniadanie
10;35–10;45 – czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
10;45- 11;45- pobyt na świeżym powietrzu
Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
11;45–12;00 – przygotowanie do obiadu.
Czynności w szatni i zabiegi higieniczne.
12;00–12;20 – obiad (zupa).
12;20–12;35 – przygotowanie do odpoczynku dzieci
12;35–13;15 – odpoczynek dzieci Grupy młodsze: leżakowanie. Grupy starsze: słuchanie bajek, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne, zabawy na świeżym powietrzu.
13;20–13;30 – przygotowanie do obiadu Porządkowanie sali i zabiegi higieniczne
13;30–13;55 – Obiad ( II danie)
14;00–16;30 – ćwiczenia ogólnorozwojowe i samorzutna aktywność dzieci
Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.
Realizacja programów własnych. Rozchodzenie się dzieci.